Specjaliści z dziedziny chemii przemysłowej są tego świadomi: wprowadzenie w pełni syntetycznych olejów bazowych V grupy – estrów – do środków smarujących zwiększa ich funkcjonalność, spełniając najwyższe standardy jakości. Znacznie przewyższają one wszystkie znane tradycyjne oleje syntetyczne produkowane z wykorzystaniem olejów bazowych III (hydrokrakowanie) i IV grupy (PAO).
Zespół naukowców i inżynierów SCT postawił sobie ambitne zadanie: wykorzystać estry, które są obecnie szeroko stosowane w przemyśle lotniczym, w masowej produkcji środków smarujących do silników samochodowych. Dziś z dumą przedstawiamy Państwu naszą nową technologię: SCT ESTER.
Jakie są więc korzyści z zastosowania technologii SCT ESTER i co sprawia, że nasze oleje są wyjątkowe pod względem ochrony silnika?
GĘSTY, STABILNY FILM OLEJOWY
WŁAŚCIWOŚCI ANTYKOROZYJNE
NISKA LOTNOŚĆ
DOSKONAŁE WŁAŚCIWOŚCI W EKSTREMALNYCH TEMPERATURACH
WŁAŚCIWOŚCI DETERGENTOWE I DYSPERGUJĄCE
Estry kwasów karboksylowych posiadają unikalną zdolność do całkowitego rozpuszczenia i stabilnego zachowania nowoczesnych dodatków w swojej strukturze, przewyższając wszystkie dotychczas znane grupy olejów bazowych, w tym polialfaolefiny. Innymi słowy, dodatki lepiej rozpuszczają się i integrują w środowisku molekularnym oleju, nie powodując złuszczania i równomiernie pracując na wszystkich powierzchniach trących. Dobrze rozproszone produkty spalania są całkowicie usuwane z silnika przez system filtracji, unikając tworzenia się osadów na powierzchni.
BIODEGRADOWALNOŚĆ I OCHRONA ŚRODOWISKA
W porównaniu z innymi olejami bazowymi, estry są znacznie bardziej przyjazne dla środowiska przy produkcji, ponieważ są pochodzenia roślinnego. I choć oleje na bazie estrów są odporne na utlenianie i wysokie temperatury, to są one zdolne do jeszcze szybszej biodegradacji w krótkich okresach czasu bez znaczącego negatywnego wpływu na środowisko. W gruncie są one prawie całkowicie rozkładane przez bakterie w ciągu miesiąca.
RENOWACJA USZCZELEK I MATERIAŁÓW USZCZELNIAJĄCYCH
Proces starzenia się części gumowych odbywa się po 100 000 km w każdym silniku, niezależnie od jego stanu. Prowadzi to do utraty szczelności i wycieku środków smarnych. Według statystyk, problem ten dotyczy do 50 % silników o przebiegu ponad 150 000 km. Cząsteczki estrowe łatwo wnikają w starzejącą się i wysuszoną warstwę wierzchnią gumy i przywracają jej dotychczasowe właściwości, znacznie wydłużając żywotność silnika.
Dzięki unikalnym właściwościom ochrony silnika przy ekstremalnych obciążeniach i stałych zmianach temperatury i ciśnienia oleje produkowane z wykorzystaniem estrów znajdują obecnie szerokie zastosowanie w lotnictwie, rakietoznawstwie i profesjonalnym sporcie motorowym. Chociaż estry są w stanie zapewnić maksymalne bezpieczeństwo silników samochodowych, stosunkowo wysoki koszt estrów hamuje ich szerokie zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym.
Ale nam się to udało!